3 listopada 2012

Many personalities

"Toczę walkę przez cały czas z czymś innym  Czasem z samym sobą. Są we mnie dwie osobowości - jedna chce żyć w spokoju, druga nie podda się, dopóki nie odzyska wolności."
~ Tupac Amaru Shakur


Moje życie jest przeciekawe. Mogę tak powiedzieć tylko dlatego, że zaskakuję samą siebie. Ciągle odkrywam w sobie nowe osobowości, charaktery, które czasami się ze sobą kłócą. 
Czasami po małej burzy międzyludzkiej, kiedy mam czas usiąść i zastanowić się nad swoim moralniakiem, wsłuchuję się w siebie. Wsłuchuję się w ciszę, która jest ciszą tylko na pozór. Zakłóca ją, tylko dla mnie słyszalna, kłótnia. To kłócą się moje osobowości. Kilka charakterków, które nie zgadzają się ze sobą. Kłócą się, przepychają i wyzywają. Czasami zachowują się jak małe dzieci, lecz zdarza się, że dyplomatycznie rozpatrują problem i starają się dojść do konsensusu. To takie małe potworki, które tworzą mnie. 
Słucham ich z takim zaciekawieniem - przecież to ja, części mojej osobowości budujące tę niepowtarzalną jednostkę - i analizuję. Najczęściej kłótnię wszczyna ten z pozoru najbardziej stroniący od kłótni charakterek - Lojalista, któremu zaraz wtóruje Racjonalista. Krytykują inne, silne cechy, które doprowadzają do spięć między mną a ludźmi. Dołącza się do nich cecha Ekstrawertyka, który od razu zabiera się za rozstawianie reszty po kątach i uczenia jak postępować następnym razem. Na to odzywają się Chamstwo, Porywczość i Irracjonalność, które bronią się jak mogą by ich racje pozostały tymi słusznymi. Na to Moralność zaprowadza porządek i jako przedstawiciel ich wszystkich zapowiada, że następnym razem ta agresywna "trójca" będzie nad sobą panowała, a ona tego osobiście dopilnuje. 






4 komentarze:

  1. W sumie ciekawie, możesz się rozwijać ciągle to poznając i zaskakując samą siebie! Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba każdy ma w sobie kilka osobowości, lecz mało kto zdaje sobie z tego sprawę. Doskonale wiem o czym mówisz ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. co do twojego życia no to jest lepsze od mojego , ja w ogóle nie ogarniam :c wbijaj na mojego bloga : www.wintersova.blogspot.com / obserwujemy?:)

    OdpowiedzUsuń